Thursday 9 May 2013

Jualan Makanan Untuk Pelajar SMK Munshi Sulaiman

8 Mei 2013, Rabu


PPKI SMK Munshi Sulaiman mengorak langkah berani apabila telah berjaya menjalankan aktiviti jualan makanan. Jualan makanan yang bermula dari jam 1 sehingga 1.30 petang itu berjaya mendapat sambutan yang menggalakkan dari para pelajar di aliran perdana.

Gotong royong penyediaan bahan masakan



Azfar sedang menggoreng popia

Menu yang disediakan ialah mee goreng, cucur tepung, popia goreng dan air kotak. Kesemua menu ini disedikan secara bergotong - royong oleh guru-guru PPKI, Pembantu Pengurusan Murid dan murid PPKI. Alhamdulillah, respon yang diberikan oleh pelajar dan rakan-rakan guru terhadap menu yang disediakan adalah amat baik.

Serbuan dari para pelajar

Puan Hajah Faridah Bt Kalam
 ( Pengetua SMKMS - dua dari kanan )
meninjau aktiviti jualan 

Objektif utama aktiviti jualan ini adalah :
  • Memberi peluang kepada warga pendidikan khas untuk merasai keseronokan alam perniagaan
  • Menambahkan lagi dana dan tabungan PPKI
  • Membantu para pelajar di aliran perdana mendapatkan makanan tengah hari pada harga yang berpatutan
Jutaan terima kasih yang tidak terhingga diucapkan kepada Puan Pengetua SMK Munshi Sulaiman, Puan Hajah Faridah Bt Kalam yang telah memberikan kebenaran bagi pihak PPKI melaksanakan aktiviti jualan makanan ini bagi setiap hari Rabu setiap minggu.

Tidak lupa juga kepada pelajar dan guru SMK Munshi Sulaiman yang telah memberikan sambutan yang menggalakkan terhadap program jualan makanan ini. InsyaAllah ia akan terus dilaksanakan sekiranya terus mendapat maklum balas yang positif.

PPKI SMK MUNSHI SULAIMAN
BERDIKARI & BERBAKTI


No comments:

Post a Comment